نکته‌های مهم درباره‌ی بی‌اشتهایی و تغذیه سگچند نکته در مورد اخلال در تغذیه سگ : سگ‌ها به‌ندرت در مورد غذا بهانه‌گیر می‌شوند اگر سگ شما هم با بی‌میلی ظرف غذای خود را بو می‌کند و با چشمانی غمگین به شما می‌نگرد؛ به‌احتمال‌زیاد از یکی از این دو موضوع ناراحت است:
بی‌اشتهایی سگ گاهی می‌تواند از این علت سرچشمه بگیرد که صاحب سگ در رفتار یا روحیه‌ی شخصی خود مشکلی داشته باشد و سگ نیز این موضوع را احساس کرده باشد! گاهی نیز مشکلِ به وجود آمده در تغذیه سگ، مربوط به نوع غذای او و یا یک ناراحتی خاص جسمانی می‌شود.
نکته‌هایی در هنگام بروز علائم اولیه‌ی بی‌اشتهایی سگ وجود دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک خواهد کرد که سریع‌تر مسئله را دریابید و در حل آن بکوشید.
در خانه برای یافتن علت بی‌اشتهایی سگ چه‌کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟
اولین کار مشورتِ تلفنی با دامپزشکان کلینیک دامپزشکی مرزداران است.
آیا مطمئن هستید که سگ شما توسط افراد دیگری از خانواده یا همسایه‌ها به‌طور اضافه تغذیه نمی‌شود؟! سطل‌های زباله یا مواردی ازاین‌دست را کنترل کرده‌اید؟! توجه داشته باشید که اگر اعضای خانواده، سگ را به ریزه‌خواری عادت داده باشند، بیش از آن‌که به او خوبی کرده باشند؛ (ناخواسته) بدی کرده‌اند! در این صورت باید برای تغییر عادت سگتان، مدتی خواهش‌های او را برای ریزه‌خواری ندیده بگیرید
فراموش نکنید که میزان غذای مناسب برای یک سگ می‌تواند برای سگ دیگر، غیرطبیعی محسوب شود پس نباید بنا را بر مقایسه‌ی تغذیه سگ خود با سگ‌های دیگران بگذارید
ضمن کنترل وضعیت جسمانی و ظاهری سگ، این نکته را به یاد داشته باشید که گاهی کم‌اشتهایی سگ می‌تواند علت رفتاری داشته باشد. یعنی موضوعی که ناشی از طرز رفتار افراد است باعث ناراحتی سگ شده باشد.
در مورد تغذیه سگِ خود، به این نکته دقت کنید که آیا غذای خاصی را رد می‌کند یا این‌که به اکثر غذاها و ازجمله به غذای خشک سگ نیز بی‌میلی نشان می‌دهد.
گاهی مخلوط کردن کمی غذای تر به غذای خشک سگ و نیز اندکی ولرم کردن آن غذا در مایکروفر نتیجه‌بخش بوده و باعث رغبت بیش‌تر به غذا و بهبود میزان تغذیه سگ می‌شود اما در همه حال، معالجه‌ی نهایی با متخصصان امر خواهد بود.

نکته‌های مهم درباره‌ی بی‌اشتهایی و تغذیه سگ

44279350 - 44269545 - 021

نشانی : بلوار مرزداران (غرب) - خیابان 35 متری لاله - کوچه لاله نهم - انتهای کوچه سمت راست -بن بست ستایش

تمامی موارد مربوط به وب سایت ، گردآوری مطالب و انتخاب تصاویر توسط ادمین سایت انجام می شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت برای کلینیک دامپزشکی مرزداران محفوظ می باشد  طراحی و توسعه : وب سایت لند پلاس